Preskočiť na obsah. | Na navigáciu

Osobné nástroje

Navigation

This is UNI Plone Theme

3 ankety

Tento mail posielam zatiaľ iba „ústrednému výboru“ (to sú tí čo vôbec chodia). Zatiaľ to nezverejňujeme, je to v kuchyni.

  • 1PištuD oslovil námestník GR Technické múzea pre marketing a prezentáciu p. Melich, či by sme nemali záujem o obnovenie Gramokoncertov v TM. Jeho predstava : trocha retro, trocha pre mládež. Tak cca dvakrát do mesiaca. Na skúšku od prvého septembra do konca roka a zbytok sa uvidí. V podstate sa mu jedná o rozšírenie činnosti TM, o zvýšenie návštevnosti ...atď.
  • Rozprávali sme o tom v klube. Po troch debatách, to už cca každý vie. Rozhodovali sme o tom či vôbec chceme. Zatiaľ je výsledok, že ÁNO. Ostáva otvorené či vieme, či to v dnešnej zostave zvládneme. Hlavne, že je iný svet, nemusím rozvádzať. (Vsjo jásno).
  • Áno znamená definovať všetky problémy a ku všetkým nájsť riešenia. Všetko je riešiteľné. Otázka ako kvalitne.
  • Téma č. 1 : Technika.
    • Budeme hrať zrejme z CD, pokiaľ budú aj z SACD alebo DVD-AUDIO. Moderné nové LP teoreticky tiež, skôr nie.
    • Potrebujeme kvalitné repro bedne, kvalitný zosilovač, kvalitný CD player.
    • Repro bedne máme 4 klubové Speakerlaby. Dva by sme mohli dočasne nainštalovať v TM. Bedne sme kúpili v r. 1978 a postavili v r.1979. Majú 35 rokov. Koncepcia Klipsch folded hornov je stará cca 50 rokov.  Napriek tomu verím, že budú vyhovovať. Vývoj v reprákoch sa uberal smerom aby sa vyhovelo bytovým podmienkam. A sú na trhu výborné maličké bedne , presne ale do bytov. Ozvučenie sál, kín, kostolov je úplne iná kategória. V podstate mimo nás. Ak by Speakerlaby nevyhovovali, celý projekt by zrejme zhasol.
    • Bol som na výstave High End v Ke v Hiltone. Rozprával som s majiteľom firmy BIS Audio (zo Zvolena) a s firmou Nagual sro. BIS má výborný zosilovač McIntosh, má aj nové repro bedne fy Klipsch (nie horny). Mohli by zapožičať za propagáciu, najlepšie komplet zladenú radu. Debata zamrzla v predstave, že by to bolo na viackrát, resp. na pol roka, rok.
    • Firma Nagual je vlastne iba p. Žiga, on hlavne stavia repro bedne na zákazku, ale má skladom aj výkonové zosilovače Krell (ťuknite si SEM ). Zišli sme sa na káve, debata s ním je v rovine fandovstva. On je fanda do hifi a high end a rozumie stavbe bední. Dohodli sme toľko, že zapožičia nejaký vhodný zosilovač. Prípadne má aj elektronkový CD player (???).
    • CD player máme v súkromí aj viacej vyhovujúcich. Presnejšie vyhovujúcich k existujúcim CD, SACD nosičom.
    • Miestnosť, sála : Prešli sme s Oskárom viacero miestností TM. Vyhovuje jedine tá istá sála na 1. Poschodí, kde sme hrali pred 40 rokmi. Vzadu bolo plátno na premietanie filmov, už nie je. Vzadu bola premietacia kabínka už nie je. Na boku boli sklenené vitríny, už nie sú. Sála je „vačšia“ . Rozmery 6,6m x16,60m výška 4,20m. Zmeral som laserom. Kapacita cca 60-80 miest. Vedia potlačiť aj na 100. (Už aj 60 je veľa.)
    • Úloha najbližších dní : previesť dve bedne z klubu do TM, spraviť posluchové skúšky. Uvidíme. Tuším , že to bude vyhovovať.  Presnejšie ono to vždy bude nejako hrať, tuším že nebudeme chcieť lepšie a lepšie a nemožné.
    • Bol som za p. Melichom, prisľúbil Aviu, potrebujeme nejakých ľudí ktorí by to dostali z klubu na korbu. Ale iba v pracovnom čase.
    • Rozprával som s Vilom Jankovičom. Je ochotný prísť aj doobeda, má vlastné gurtne. Ešte by sa zišla rudla. Kde to zohnať ?
    • Prevoz nečakane skomplikovala dôverná informácia od JH, o niektorých problémoch v TM. Vraj tam dochádza k nevyjasneným stratám. Jednak zo strany návštevníkov ale aj zo strany zamestnancov.
    • p.Melich (TM ) takéto informácie poprel ( s určitým percentom urazenosti v očiach). TM má aj bezpečnostný kamerový systém. (JH=ovládajú ho zamestnanci TM)
    • Stretli sme sa s Bercom Cisárom (fotograf v TM) na obede. Tieto informácie rovnako ako p.Melich poprel, resp. bagaterizoval. Ešte ma napadlo, že by sme vrchnú časť reprákov (stredy a výšky) mohli pred a po každom koncerte nosili do miestnosti ktorá by bola pod kľúčom. (V Bercovej kancelárii toľko miesta nie je). V blízkosti veľkej sály, žiadna vhodná nie je. Spodná časť reprákov, basové bedne by mohli byť opásané a zavreté na zámok (ako bedne č.5 a 6). Kto to spraví a kedy?
    • Takže, keby sme chceli dodržať „bezpečnostné opatrenia“ museli by sme vyriešiť umiestnenie reprákov v inej miestnosti (aj napriek zrejmej nevôli TM) a preložiť kovanie z bední 5 a 6 na bedne 3 a 4. Kedy to bude ? Do Vianoc? Ale ktorý rok ?
    • Sumár : záver : Navrhujem, aby to riskli, previezli bedne Áviou z TM, doobedu s Vilom a s jeho gurtňami. Riziko je iba také ako všade inde. (Aj keď, keby sa niečo malo stratiť alebo poškodiť, tak výborné bedne môžeme zahodiť, pretože do nich už nič nezoženieme. Speakelab ešte existuje a vyrába repráky ale nie radu SK.)

Téma č. 2 : repertoár, koncetcia, dramaturgia.

    • Nezdá sa ale toto bude ďaleko ťažšia vec.  Musíme vymyslieť koncepciu, musíme mať jasnú dramaturgiu. Musíme vedieť čo chceme hrať , pre koho hrať. Hlavne čo. A potom je téma kto to dá dokopy a na akej úrovni.
    • Tých koncepcií môže byť viac, aj rôzne.
    • Takže VÝZVA č. 1 : vyzývam k debate o koncepcii, k debate o náplni, o orientácii.

    • Moja (gk) predstava vychádza z toho, že sa doba výrazne zmenila. Za starých čias bola veľká vec vôbec niečo mať ( a my sme mali dosť) a mať dostatočné informácie ( a nám chodil New Musical Express, Melody Maker). Takže keď sme vybehli s hocičím (Hendrix) tak sme mohli vypredaj aj 10 dvojkoncertov. Dnes je všetko na pultoch obchodov, dokonca o CD aj klesá záujem. Všetko je na NETe a všetko sa veselo sťahuje. Nemá teda zmysel ponúkať to, čo môže mať  hocikto bežne doma a možno v lepšej kvalite.
    • Takže moja koncepcia je : dávajme zas také čo nie je bežne v obchodoch , čo sa nesťahuje na tisíce z NETu.
    • Teda orientujme sa na nekomerčnú, „nepopíkovú“ nie kulisu do auta, nie muziku pre štuple do uší. Muziku pre dospelých, muziku pre serióznych fanúšikov, pre znalcov, pre kvalitu nad komerciou. A to všetko naprieč všetkými žánrami. World, jazz, rock, metal, elektronika, moderná vážna.  Problém môže byť v tom, že na takýto výber príde ešte menej ľudí ako na ľahkú komerciu určenú na konzum. Napriek tomu si myslím, že by sme sa nemali „podhodnocovať“.
    • Samozrejme koncepcie môžu byť aj iné, rovnako oprávnené, možno aj životaschopnejšie (hrajme ďaleko viac pre mladých; hrajme hlavne retro; potlačme to viac do popu, miestnosť  je veľká, aby to nezývalo prázdnotou).
    • Toto sú tie témy na zváženie.
    • To čo píšem sú pojmy, sú kategórie. Musíme to preložiť do konkrétnych titulov, interpretov a diel.

    Takže VÝZVA č.2 : Všetci čo chcete prispieť myšlienkou, nápadom, názorom. Napíšte konkrétne tituly, resp. diela, resp. autorov interpretov. Vytvoríme tak myšlienkovú databázu, z ktorej budeme môcť vyberať.

    VÝZVA č.3 : (temer zákerná), napíšte aj konkrétne tituly ktoré by ste VY mohli spracovať aj v TM osobne prezentovať. (Prečítať, alebo voľne porozprávať, najlepšie ak to robí autor).

  • Mimochodom, teraz máme možnosť definovať interpretov a diela ktoré považujeme za „naozaj OK“ oproti tým ktoré haníme na GES, niekedy na FORSE, vždy na Valihorovom One JazzFest, niekedy na prešovskom Fest. Obyčajne máme výhradu, že „toto tu“ sa vydáva za absolátnu špičku, za prvú liga, ale v skutočnosti je to šmejd, štvrtá liga.  Takže teraz povedzme čo je naozaj prvá liga, čo je naozaj výborná kvalitná muzika.  Vieme „zohnať“ temer všetko čo na zemeguli existuje.

  • Horsa, naozaj sa do toho pusťme.