Preskočiť na obsah. | Na navigáciu

Osobné nástroje

Navigation

cesta: Titulná stránka / PROGRAMY / >mimoklubové / 2012 / 3.11.12 Jazz FOR SAle [I.]
This is UNI Plone Theme

3.11.12 Jazz FOR SAle [I.]

Existencia medzinárodného džezového festivalu Jazz FOR SAle sa datuje od roku 1991. Dramaturgicky je orientovaný na prezentáciu interpretov Vyšehradského zoskupenia – jazzmanov z Poľska, Česka, Maďarska a Slovenska. V roku 2012 sa na troch festivalových večeroch v týždňovej periodicite predstaví 12 zoskupení špičkových interpretov národných džezových scén. Každý z koncertov je výnimočno u príležitosťou a inšpiráciou pre mladých adeptov džezovej hudby, ktorým umožňuje priamy kontakt s kvalitnými interpretmi. Jazz FOR SAle je impulzom rozvoja džezovej scény v regióne.
Kedy 03. 11. 2012
od 19:00 do 23:00
Kde Košice, Historická radnica
Vstupné za 10€
Autor
Kontaktný tel. 055-622 04 21

Juraj Griglák & Company (SK,USA)

Juraj Griglak pochádza z hudobníckej rodiny. Jeho otec bol klarinetistom v Symfonickom orchestri Československého rozhlasu, mama bola speváčkou v Slovenskom ľudovom umeleckom kolektíve. Juraj chodil do ĽŠU na klavír, od 12 rokov hral aj na bicích nástrojoch a gitare. Študoval kontrabas na Konzervatórium v Bratislave (1978-84).

Počas štúdia na Konzervatóriu bol členom funkových skupín Tamis a Tagore, Big Bandu Bratislavského Konzervatória, Jazz Q Martina Kratochvíla, skupiny Esprit, orchestra VV Systém Vlada Valoviča.

V rokoch 1987-91 pokračoval v štúdiu kontrabasu na VŠMU v Bratislave, získal profesionálne angažmán v Tanečnom orchestri Československého rozhlasu a Tanečnom orchestri Československej televízie. Výrazné úspechy zaznamenal ako basgitarista skupiny Stop Time (leader Matúš Jakabčic, LP Stop Time, Opus 1990) zameranej na fusion music.Viackrát vystúpil na festivale Bratislavské jazzové dni.

Viacerí dodnes spomínajú na jeho spoločné jam session so Stanley Clarkom na BJD 1985.
http://www.bjd.sk/ Začiatkom 90. rokov účinkoval so skupinou ESH Band a The Quartet. S The Quartet nahrali album Alice in Jazzland (1992).Participoval na nahrávaní profilového CD skupiny Madre (1994), pôsobil v Matúš Jakabčic Tentet, s ktorým zrealizovali CD Matúš Jakabčic Tentet, featuring Greg Hopkins.

V roku 2000 nahral svoje prvé CD Bass Friends na ktorom hrá vynikajúci gitarista z New Yorku ,Ron Affif. CD Bass Friends bolo vysoko ohodnotené prestížnym americkým časopisom BASS PLAYER.Skladba Codfish z CD Bass Friends vyšla na CD Sampler Station ktoré vydáva americký časopis Bassics, spolu zo skladbami takých špičkových basistov ako Marcus Miller, Matthew Garrison a Ray Brown.

V súčasnosti vedie svoj projekt Juraj Griglak Electric & Acoustic Project a je členom skupiny Acoustic Colours www.myspace.com/acousticcolours, Miss Moravia www.myspace.com/missmoravia, Boris Cellar Trio www.dzez.sk. Je vyhľadávaným štúdiovým hráčom,nahral vyše 60 CD.

Okrem jazzu sa profesionálne venuje aj vážnej hudbe. Absolvoval turné po Európe (1988) s Mládežníckym orchestrom Gustava Mahlera, ktorý dirigovali Claudio Abbado, Václav Neumann a James Judd. Od roku 1991 je členom Slovenskej filharmónie. Koncertoval takmer vo všetkých európskych štátoch,vJaponsku a USA.

Je nositeľom Ceny Ladislava Martoníka ako jazzman roka 1994 (udeľuje Slovenská jazzová spoločnosť).

Pôsobí ako lektor na jazzových kurzoch doma i v zahraničí.

Je reklamným hráčom prestížnej firmy SADOWSKY (majstrovský výrobca basgitár z New Yorku, Roger Sadowsky) www.sadowsky.com

Babos Gyula Balance (H)

Gyula Babos is a stationary traveller. He searches for the origins of music deep within his soul with renewed enthusiasm, energy and a craving to tell a story. The countless external influences which impact upon him always bring him back to his roots. At the start of his career as the leader of Rákfogó and later Saturnus, he was preoccupied with jazz-rock which was at the height of its popularity at the time. Today, this has further developed into what is commonly referred to as fusion and greatly determines his style of music, although hints of his original style still shine through. One of Babos’s most significant albums, Blue Victory, was released in 1994 and sold in twelve countries, with contributions from musicians such as drummer Terri Lyne Carrington, bass guitarist Victor Bailey, the late percussionist George Jinda and pianist Béla Szakcsi Lakatos. The Babos Project Romani, a formation created in 1997, has enjoyed extraordinary success, its name betraying the great importance of Roma musical elements for its leader and band members. An important milestone for the band was when Indian percussionist Trilok Gurtu guest-starred on the concert album Hetvenöt perc (Seventy-five Minutes). Since 2005, the band has continued to perform as the Babos Project Special, while the guitarist has also created a new sound with the introduction of a quintet, which may be heard on a new record released at the end of 2011. The album Az Utazás (The Journey) and the concert Rajasthan Blues introduce the earliest, most authentic source of Roma music, yet never wander far from the band’s mother tongue of jazz as the medium through which Babos’s compositions address the audience.

Presented by: Palace of Arts

Dan Bárta & Trio Róberta Balzara (CZ)

Dan Bárta nie je typickým jazzovým spevákom a dokonca ani typicky popovým, či rockovým. Má vzácny dar, že ho vie akceptovať veľmi široké publikum. Jeho tvorba je takisto širokospektrálna. Svoj doteraz posledne vydaný album Theyories Dan Bárta nahrával s Triom Roberta Balzara a nie s Illustratosphere, hoci na albume sú popové cover verzie (Sting, Simply Red, Joni Mitchell, Meshell Ndegeocello, či Led Zeppelin). „Nie sme autorský, ale interpretačný projekt. Chceli sme spolu v tomto tvare niečo nahrať, zahrať si, ale nechceli sme písať nové piesne a tiež sme nachceli nahrať klasické štandardy“, povadal Bárta.

Po takmer dvoch rokoch hľadania piesní, ktoré sa im páčili, Dan vybral tie, ktoré ho nejakým spôsobom ovplyvnili, či rôzne si ich zamiloval. „Nakoniec sa na album dostalo 12 z nich, ktoré sme najprv dôkladne rozobrali, aby by ich potom znovu poskladali, trošku sa s nimi pohrali a prearanžovali ich pre hlas, klavír, kontrabas a bicie nástroje. A s úctou a vďakou nahrali“ - povedal Dan Bárta. Výsledok budete počuť na koncertoch alebo pri počúvaní albumu.

Ako napísal Rado Tihlárik vo svojej recenzii na spomínaný album Theyories, na jazzovom portáli www.skjazz.sk - „Všetko zatieňujúcim prvkom je Bártov famózny emotívny výkon a éterická krehkosť jeho spevu. Od prvého momentu nekompromisne vťahuje poslucháča do svojho sveta. Jeho podmaňujúci výkon vytláča na perifériu vnímania kvalitné inštrumentálne výkony jazzového tria Roberta Balzara. Najpôsobivejšia je však odvaha a obdivuhodná otvorenosť, s akou sa Bárta vrhol do preformovania týchto piesní. Ako Lamželezo, keď žmýkal vodu z kameňa, tak Bárta vyžmýkal zo skladieb ich pôvodnú dušu, aby mohli prijať inú, Bártovu. A veru, sadne im naozaj dobre.“

Grazyna Auguscik & Americania (PL, USA)

Auguścik je po Urszule Dudziak a Anne Marii Jopek treťou poľskou džezovou speváčkou, ktorá získala svetový ohlas. Venuje sa najmä prienikom džezu s etnicky zakorenenými štýlmi, ako je klezmer, poľská ľudová hudba či spomínaná bossa nova. Od roku 1994 žije Auguścik v Chicagu, kde sa zaradila medzi hviezdy miestnej džezovej scény. V ankete poľského Jazz Forum Magazine zvíťazila štyrikrát v kategórii najlepšia džezová speváčka. V roku 2002 získala na Chicago Music Awards titul Najlepšia speváčka. Tento rok pritiahla so svojím projektom Chopin World Sound do chicagského Millenium Park viac než 10-tisíc poslucháčov. Koncert bol vyhlásený za jeden z desiatich najvýznamnejších džezových koncertov v chicagskej oblasti za ostatných 30 rokov. Auguścik spolupracovala s hviezdami súčasného džezu, ako sú Randy a Michael Breckerovci, Jim Hall, Toots Thielemans, Milan Urbaniak či Patricia Barber. Na svojom konte má 14 albumov.

Viac informácií o podujatí...